Monday, 1 May 2017

Cinch Shake ; Minuman Protein Khas Untuk Abang Sado




Bagaimana Abang Sado Membentuk Tubuh Badan?

Trend zaman sekarang kebanyakkan lelaki beramai-ramai nak jadi abang sado. Tengok je lah artis-artis lelaki sekarang, sasa dan gagah perkasa. 


Kalau perempuan sebuk dengan badan yang ala-ala supermodel, lelaki keluar masuk gym untuk besarkan otot-otot tubuh dorang. Abang-abang yang kurang sado, nak jadi sasa perkasa kena amalkan beberapa perkara seperti senaman besarkan otot serta kawal pemakanan.

1. Ambil Makanan Berprotein Tinggi


Abang sado yang bina otot pentingkan penjagaan makanan supaya otot kekal gagah perkasa. Banyak bersenam bukan green light untuk makan banyak sebab itu hanya menambahkan lemak dan bukan sado tapi akan jadi gemuk menyedihkan. Boleh tambahkan makanan berprotein tinggi seperti telur, ikan, daging dalam diet seharian kerana protein adalah zat yang penting dalam pembentukkan otot.

2. Ambil Karbohidrat Secukupnya

Latihan pembinaan otot memerlukan jumlah tenaga yang mencukupi. Karbohidrat yang tersimpan sebagai glikogen akan digunakan sebagai tenaga, jadi ambil sumber makanan karbohidrat secukupnya sekurang-kurangnya 500-600gm sehari untuk membekalkan glikogen yang mencukupi.

3. Ambil Lemak Secara Sihat


Lemak perlu untuk pertumbuhan badan, bukan nak jadi gemuk. Pengambilan 60-100gm lemak sudah mencukupi dan 30% kalori datang dari lemak. Tapi ingat tau... jangan ambil lemak dari sumber seperti biskut, kek dan makanan yang mengandungi gula dan soda yang tinggi. Teringat pula saya, rakan yang memang body builder, tak makan makanan dari sumber bergula, tapi lemak dia ambil dari lauk pauk yang dimakan. Kalau kuah pun dia tak makan, cukup ceduk lauk je. 

4. Gantikan Air Yang Hilang


Semasa aktiviti pembinaan otot, confirm banyak air yang hilang, peluh mercik bro !!! Jadi, gantikan air yang hilang dengan minum air putih secukupnya.

5. Ambil Cinch Shake Shaklee Sebagai Minuman Protein


Faedah Utama :

Memberi faedah seperti mengambil makanan, tetapi rasanya seperti menikmati pencuci mulut.
1. Indeks glisemik = 22 : sesuai untuk pengidap kencing manis.
2. Dengan Cinch Pro, campuran eksklusif protein dipertingkat dengan leucine - asid amino.
3. Powered by leucine untuk memelihara otot semasa anda menurunkan berat badan.
4. 24 gram protein setiap hidangan untuk membantu anda berasa puas dan kenyang.
5. Tinggi kandungan serat - 6gm serat setiap hidangan
6. Glycemic yang rendah untuk mengekalkan tahap gula darah yang normal dan mengekalkan tenaga.
7. Memberikan 35% atau lebih nilai harian kepada 21 vitamin dan mineral penting.
8. Penggunaan soya bebas GMO
9. Tiada perisa tiruan, warna dan pemanis.

Apa Itu Leucine?

Leucine adalah sejenis asid amino penting dalam pembentukkan otot. Leucine boleh diperolehi dari makanan seperti daging dan produk tenusu, kekacang serta soya, ataupun dari pengambilan supplimen. Abang sado amat perlukan leucine untuk tujuan bina otot. 

1. Leucine Membekal Tenaga 

Normalnya, leucine memberi tenaga , serta membina tisu-tisu otot. Ahli bina badan atau abam-abam sado akan ambil leucine sebab leucine akan bantu bina otot sebab dalam pemakanan seharian kadang kala jumlahnya tidak mencukupi.

2. Leucine Memadatkan Otot

Abam sado ni akan besarkan badan dulu sebelum bina otot. Latihan pembinaan otot akan membakar lemak-lemak yang ada dan bahagian-bahagian lemak yang dibakar digantikan dengan otot. Tu sebab orang gemuk lengannya lembik berbanding lengan abang sado yang padat sebab bahagian tersebut dah jadi otot. Leucine akan bantu padatkan bahagian-bahagian berotot. 

3. Leucine Kawal Nafsu Makan

Ada kajian menyatakan leucine mampu kawal nafsu makan. Asid amino, termasuk leucina akan mengawal fungsi otak serta mampu mengurangkan rasa lapar.




 
✔️ Jemput baca entri Cinch Shake untuk keterangan lanjut berkaitan produk 
  
 *************************************************************************************


Keistimewaan yang diberikan kepada pelanggan The Beauty Of You

✔️ Konsultasi secara PERCUMA
✔️ Penghantaran secara cash on delivery (cod) secara PERCUMA (Sekitar Labuan)
✔️ Kos pengeposan secara PERCUMA (Seluruh Malaysia)
✔️ Tips pengambilan vitamin yang BETUL
✔️ Jadual pemakanan vitamin diberikan
✔️ Pemantauan tahap kesihatan secara berkala

Berminat dengan semua di atas?
Hubungi saya, PENGEDAR SHAKLEE LABUAN untuk maklumat lanjut berkaitan produk yang dicari.
 


No comments:

Post a Comment