Sunday, 10 July 2016

Bersama Produk Favourite. Kenapa Suka ESP?




Soy addicted !!!!!

Memang suka gila minum soya..
Kecik2 kalau ada peluang beli air kotak ... Mesti pilih soya..

Masa sekolah mak selalu buat soya sendiri. Sampailah sendiri pun dah boleh buat untuk diri sendiri. Dari merendam soya sampai kembang, ke blend soya, tapis soya, masak soya dan siap!!!!!!

Tak sampai setakat tu je......masuk unibersiti suruh lagi abah pos susu soya serbuk jenama ***tut****. Sekotak harga dalam rm10..
Minum jimat- jimat sebab takut habis... Heheh....

Bila kerja, dah ada duit sendiri selalu beli soya yang dalam kotak besar. 1-2 hari je bertahan dalam peti ais..
Macam-macam jenama dah try... Dari yg semurah-murah, sampai lah yang mahal. Dari yang semanis-manis sampailah yang ok..

Tapi itu dulu.... Tak kenal apa itu GMO dan NON-GMO produk. Belasah je beli ikut bajet. Asal namanye soya...

Ada apa dengan NON-GMO SOY??

Ditanam secara organik
Tiada perubahan genetik soya utk cepatkan pertumbuhan ke.. Nak besarkan saiz soya ke.... Tu semua takde... Macam X-MEN pulak ubah ubah genetik.... Termutasi.. Tu yg boleh jadi kanser tu....

Sekarang.... NON-GMO ESP ni memang tak pernah miss dalam senarai PERLU BELI !!!. Rasa macam tak lengkap je kalau tak breakfast dgn ESP. Ala-ala breakfast on the go lah. Paling ketara parut kat kaki masa 1st preggy dah pudar.... Sebab ESP pulihkan sel dan gantikan dengan sel baru. Ehhh.... Tak kan nak tunjuk kaki kot kan.... Tengok lah kulit muka i.. 😍😍😍😍😍😍

Time2 puasa ni... ESP + PERFORMANCE DRINK buat sahur.. Layan rasa lemau pukul 3 pagi prepare lauk sahur . Bila ESP + PD bergabung ... Hasilnye memang hebat!!!! Nasiblah blender kat rumah hangkang.... Kalau tidak kompom smoothie jadinye.

ESP = bagi TENAGA
PD = elak diri dari DEHIDRASI
Tak ke hebat gabungan ni !!!!!

Ada yang berminat tapi malu2 nak mengaku kan?
Apa lagi meh pm .... Kita sembang pasal ESP.







No comments:

Post a Comment