SHAKLEE EFFECTS ; PENGEDAR SHAKLEE LABUAN

Pengedar Shaklee Labuan ; Ini kisah Shaklee Effects saya

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ... salam sihat selalu

Hari ni nak kongsi sikit kisah diri saya, bila saya join Shaklee dan kenapa saya join Shaklee. Kisah sebelum saya menjadi Pengedar Shaklee Labuan.

Saya mula melibatkan diri dalam Shaklee bermula bulan Ogos 2013 apabila mama selalu sangat mengadu sakit lutut. FB Fanpage yang selalu je muncul pada masa tu FB Fanpage SHAINASHOP. Sambil skodeng2, saya cuba jugak mencari agen yang boleh menawarkan saya produk Shaklee dengan harga yang murah (bajet sangat la kot), .... search punya search... cari punya cari jumpa la satu FB hamba Allah ni... murah la sangat... ok , saya janji nak bank in... masa tu pulaklaaaa  Maybank2u saya buat hal. Kena block dengan Maybank... haiye.... 

So, demi harga murah kugagahi ke ATM Maybank untuk transfer rmXX....

"ANDA TIDAK DIBENARKAN BERURUSAN DENGAN PEMEGANG AKAUN INI" 

Tu AMARAN yang terpapar pada skrin mesin ATM. Astagfirullahalazimmmmm......... hampir di TIPU !!!!
Haaa.... kaaauuuuu..... nak sangat harga murahkaannnn ..!!!!.. Allah tu memang maha BESAR...maha MENGETAHUI....... sangat2 melindungi saya.... terus saya beristigfar banyak2 (menyirap terus darah.... sabo.. sabo) mungkin si hamba Allah ni selalu menipu dan ada orang telah membuat report ke Maybank)... 

Aduhaiiii..... banyak betul cara orang sekarang nak menipu. Terrer tak terrer je... Lepas tu saya terus je berurusan dengan Wardah Aina dari SHAINASHOP.... dan sekarang dia 'Mama Shaklee' I hokey.

Sekarang saya antara Pengedar Shaklee Labuan yang aktif. Mula-mula tu hanya promote kat kawan-kawan. Saya mula buat FB Fanpage THE BEAUTY OF YOU. Lepas tu nak luaskan lagi, saya buat blog YANG SAYA CINTAI NI... vitafamilyshop.blogspot.com.
Berjinak-jinak sebagai blogger, belajar-belajar nak maju... hhhmmm....

Kenapa Saya Stay Dengan Shaklee?

Kenapa ye saya jatuh cinta dengan Shaklee??


1. Kesihatan Semakin Baik

Bukan semua produk Shaklee saya pernah cuba, tapi banyak yang saya pernah cuba. Yang paling best saya cuba SET MIGRAIN. Memang superb lah orang kata !!!! 2 minggu je migrain dulu yang hari2 sekarang dah kurang.   



Dalam masa yang sama, kejang kaki yang selalu saya alami DAH TAKDE !!!! HEBATKAN ??!!!!! Memang arrr suka, giler sakit menjerit-jerit tengah malam... SEBAB APA HILANG?? Sebab makan OSTEMATRIX... diriku kurang kalsiummmmmmm... 

Owhhh..... balik cerita pasal mama yang sakit sendi... dahnye setiap hari menjahit, mana tak bergegar lutut... huhuhuhu... ok bagi set ni pulak




1 set ada 3 botol. Ni fullset, saja bagi yang fullset dulu sebab memula memang kena rawat bebetul kan? dalam seminggu je mama dah okey... so habiskan je stok tu untuk sebulan. Tapi bukan takat lutut pun okey, kulit pun jadi FLAWLESS gitew sebab kesan ambil omega Guard... lembap gitew kulit. Yela... Omega kan minyak, so dia bagi kesan lembap pada kulit. Lepas sebulan mama nak makan Omega Guard je.... saya ok je.....

Tak habis sampai situ je, bila KENCING MANIS abah agak teruk, sebab dah start amik insulin. Kesan ambil insulin tu saraf pada kaki jadi kebas. Kadang-kadang tak rasa kaki, mencucuk-cucuk... maksudnye saraf la kan?? So aim beli VIVIX.  Duit boleh dicari, sementara saya masih mampu bantu, saya bantu mana yang boleh. Alhamdulillah dah takde lagi masalah itu. Abah makan dalam 2 botol la macam tu. 

  
Lepas tu, tiap bulan saya maintain beli VIVIX untuk mama & abah. Untuk Kesihatan dorang. 1 botol all in one.  

Anak-anak pulak??

Ofkos la hado.... Syafiq tu dulu sikit-sikit sakit kaki, sikit-sikit sakit kaki, lepas tu selalu berdarah hidung tak pasal-pasal. Adli Danial yang mulut becok tu sebenarnya sangat2 mudah demam, batuk dan selsema. Tak boleh ada diantara kami yang sakit, mesti dia adalah mangsa kalau nak dibandingkan dengan Shafik. Kalau jalan jauh pun, balik mesti sakit. Memang Adli yang paling kerap ke klinik. Tapi alhamdulillah, sekarang jarang-jarang ke klinik. MEALSHAKES memang ohsem !!! multivitamin untuk budak lasak 2 orang tu.  Anak buah yang gebu gebas tu pun dah ambil Mealshakes sebab batuk selsema tak abes-abes. Sekarang duit klinik pun boleh kurangkan sikit. 




Yang paling best antara yang terbest dan terlaris.... apa lagi kalau bukan ESP. 
Produk HOT... HOT.... HOT sangat..... (sia mimang dari kesik-kesik suka susu soya .. huhuh)..

Sangat BEST... LAKU KERAS...Ni pon memang saya minum... nyum..nyum... selalu buat milo tabur...miahahaha...


Set yang disayang-sayang....... huhuhu...... dah bertambah series ni memang la nak kena jaga. Tua itu pasti, tapi hanya untuk kepuasan diri... eceh... 
 


Selain tu amek GLA jugak untuk kesuburan.... almaklum 3 tahun ambil implanon, sambung setahun setengah ambil pil perancang YAZZ. huhu...


2. Tambah Sumber Pendapatan

Bulan-bulan nak jugak rasa income lebih sikit.... boleh shopping-shopping... hehehe... boleh tambah tabungan sikit. Alhamdulillah semakin lama semakin maju.... sikit-sikit lama-lama jadi gunung kinabalu... hehehe. Bagi yang nak tambah sumber pendapatan... apalagi... jom la :)

Sekarang ni banyak kes-kes penipuan oleh penjual online. So, peniaga online lain yang tak bersalah pun dapat tempias.... Tapi tak kurang CUSTOMER YANG JADI BACKOUT BUYER. huhuhu.... sama je la... jangan asik nak salah kan peniaga tak jujur..... pembeli pun sama naik menipu jugak.... hhhmmm...... Langkah selamat, adalah baik saya daftar my lovely bisnes ni..... ko selamat, aku selamat... tak gitu???




Alhamdulillah...... kini saya merupaka Pengedar Shaklee Labuan. Kawan-kawan yang berada di sekitar Labuan, boleh hubungi saya jika berminat dengan produk Shaklee. Kawan-kawan luar dari Labuan juga boleh mendapatkan produk Shaklee kerana bisnes saya tanpa batasan. Konsultasi juga diberi secara percuma untuk kawan-kawan yang memerlukan. 

Pengedar Shaklee Labuan

Comments