Sunday, 31 August 2014

COLLAGEN POWDER

Untuk Kulit Lebih Sihat dan Awet Muda

 
Perbezaan Shaklee 

Shaklee Collagen Powder adalah supplemen kolagen yang unggul mengandungi 4000 mg kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kolagen Shaklee adalah amat rendah dalam berat molekular, sekitar 1000 Dalton (berat molekular kolagen diukur dalam Dalton). Amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Shaklee RSS kolagen terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan. Selepas menggunakannya selama 8 minggu, hasil menunjukkan tekstur keseluruhan kulit menjadi lebih baik meningkat sebanyak 71%.

Tujuh ramuan utama termasuk estrak biji Camelia Japonica, kolagen ikan, ekstrak kekerang, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C dan Vitamin D, digabungkan untuk mempertingkatan keberkesanan kolagen RSS dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luar.



Manfaat Utama 

Semakin kita berusia, kolagen yang dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh akan semakin berkurangan. Ini mengakibatkan lebih banyak kedutan dan garisan halus, disamping kulit yang semakin kendur. Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen dalam tubuh kita. Kerosakkan kolagen juga boleh dipercepatkan dengan faktor luaran seperti matahari, radikal bebas diudara, air dan nutrisi, merokok dan lain-lain. Justeru, Shaklee Collagen Powder, mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedutan.




Tampak Lebih Muda
1. Kolagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan  semula 

2. Kuku akan menjadi lebih kuat , bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan  warna yang sihat. 

3. Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut.

4. Membantu mengurangkan tanda penuaan

Rasa Lebih Muda  
1. Kolagen adalah sama penting untuk tulang seperti juga tulang perlukan kalsium. Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh
2. Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran disendi-sendi.
3. Baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya  tetap anjal.
4. Memastikan otak sentiasa sihat. Adalah penting untuk menentukan agar otak sentiasa mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik

5. Selain daripada itu, pelbagai manfaat lain yang boleh diperolehi daripada pengambilan Collagen Powder secara berterusan, antaranya :

6. Menyokong produksi kolagen untuk meningkatkan ketegangan, keanjalan dan kelembutan kulit
7.   Mengecilkan pori-pori, kedutan dan garis-garis halus yang kelihatan
8.   Kulit lebih putih dan licin
9. Menggalakkan kuku yang kuat, rambut yang tebal dan bersinar
10.  Membantu menegang dan menganjalkan payudara

Fungsi Ramuan Utama  
 
1. Kolagen Dari Sisik Ikan Merah
Sisik ikan merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding kolagen haiwan
 
2. Ekstrak Biji Camellia Japonica
Biji Camellia Japonica terdiri daripada asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksida semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.
  
3. Ekstrak Pfaffia
 
Pfiffia juga dikenali sebagi ginseng brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji camellia japonica, membantu formasi kolagen  dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidrat tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

4. Elastin Kolagen Ikan
 
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang, anjal dan elastik

5. Vitamin C dan Vitamin B 
Vitamin C menggalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan kolagen didalam sel.

6. Ekstrak Kekerang
Glucisamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata

7. Lactobacillus Acidophilus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen


Maklumat kandungan Collagen Powder secara terperinci

Berat bersih : 75 g (15 sachet)


Ingin kekalkan kandungan kolagen dalam kulit agar kulit kekal anjal? Sendi kekal sihat ? Kulit tampak muda ? Hubungi saya, agen Shaklee anda. Percuma konsultasi untuk anda yang sangat pentingkan kesihatan. Pos percuma untuk seluruh malaysia dan penghantaran terus ke pelanggan untuk warga Labuan.



  

Wednesday, 27 August 2014

HERBAL BLEND MULTI-PURPOSE CREAM

 

 

 

Kulit Lasak Berhak Mendapat Belaian Lembut 




Krim yang melegakan ini dapat melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah pada lutut, siku serta tumit kaki 

Nyaman, bermentol dan tidak melekit


Diperbuat daripada estrak herba semulajadi yang menengkan termasuk sage, horse chestnut, yarrow dan rosemary 





 INGINKAN PANDUAN DALAM PEMILIHAN VITAMAN ANDA ??
JANGAN MALU, JANGAN SEGAN UNTUK HUBUNGI SAYA 

Tuesday, 26 August 2014

ENERGIZING SOY PROTEIN- ESP

Perbezaan Soya Shaklee

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protin yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Dimana, kini banyak ujian klinikal telah membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protin soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.


Energizing Soy Protein ini diikhtiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protin yang tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi 'non-GMO' (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah. Tambahan pula, setiap 850g (satu canister ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.


Energizing Soy Protein dari Shaklee ini merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh manusia. ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua hingga muda. Manakala, kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu, 39, menjadikan ia sangat sesuai juga kepada pengidap kencing manis.

Satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. 

Tahukah Anda?

Indeks Glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi manakala karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa yang panjang. Sesetengah protein soya diproses dari alkohol.  Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.

Manfaat Utama 

 

1. AWET MUDA 
Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda

2.  BAIK UNTUK HORMON
Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung

3. BAIK UNTUK PROSTAT
Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikan bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

4. KULIT REMAJA
Merangsang pembentukkan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan pertumbuhan luka dan mengurangkan kesan parut

5. PEMBEKAL TENAGA
Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.

6. MEMBAIKI PIGMENTASI
Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua

7. MEMBAIKI MEMORI
Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan, seksual dan rangsangan  

Kepentingan Protein 

Protein adalah bahan utama dalam pembentukkan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

Apa Itu Asid Amino?  

Protein terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.

Terdapat asid amino tertentu yang dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali  sebagai asid-amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu. Shaklee menyediakan kesemua asid-amino perlu tersebut.

Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

Cadangan Pengambilan :
2-3 kali sehari, 2 sudu besar (perut kosong)
Untuk menikmati rasa yang lebih lazat dan berkhasiat, boleh dicampur dengan Meal Shakes dan Performance Drink.  

Thursday, 21 August 2014

KRISIS PEMULIHAN ATAU HEALING CRISIS






Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen dietary. Simpton-simptom ini kelihatan seperti penyakit, tetapi sebenarnya tidak. Ianya adalah tindakbalas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplemen,krisis pemulihan terjadi.

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan penyakit-penyakit yang pernah dilalui tubuh dahulu akan timbul kembali. Biasanya ia akan terjadi untuk beberapa hari, walaubagaimanapun, tubuh yang lemah akan mengambil masa yang lebih lama untuk pulih.

Keadaan ini disebabkan oleh toksin yang telah tertimbun di dalam tubuh kita untuk jangkamasa yang lama – sisa-sisa, makanan berkimia, lemak dan stress ditambah dengan diet tak seimbang, kurang tidur, antibiotik atau pengambilan ubat-ubatan. Supplemen dietary membantu mempertingkatkan sistem imun kita, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita. 



Pada waktu detoksifikasi ini, ada kemungkinan pening, kelesuan, sakit kepala, ketidakhadaman, cirit-birit, kahak berlebihan, kencing yang keruh, berasa hangat, berpeluh dll. Symptom adalah berbeza setiap individu dan berlalu 1 hingga 2 minggu.

Oleh itu, dalam jangkamasa krisis pemulihan minumlah banyak air, rehat secukupnya dan makan lebih sayuran dan buah-buahan.

Wednesday, 20 August 2014

TESTIMONI COLLAGEN POWDER

Assalamualaikum........ testimoni lagi.... kali ni diri sendiri... hehehe......
Memangla aku ni sangat-sangat suka nak bercantik-cantik selalu.. (Orang lain tak mau cantik... takpe... aku tak kesah)

Setakat ni dah kotak ketiga cuba COLLAGEN POWDER SHAKLEE.... rasa oren gitew... memang best.... sekotak ada 15 sachet... so untuk kegunaan sebulan confirm la kena terbang fulus untuk 2 kotak la kan,... huhuhu..... (Syukurla.. mak aku memang bagi gen kulit yang tidak bermasalah)...hehe... anyway kulit memang takde masalah serius.. tapi kau.. dah 3 series hokey.. keanjalan kulit semakin kurang, so elok la ambik collagen shaklee.









ehem..ehem... pic ni tak guna camera360 pun ye & tak edit pon texture .

Makin hari, apply foundation (naturactor foundation, sendiri jual sendiri senang nak cite kat cust..hehe) , makin licin kulit ku.... eceh.... 


Haaaa..... ni salah sorang cust The Beauty Of You yang dah rasa kesannya dalam tempoh 2 minggu pengambilan collagen secara KONSISTEN (DIULANG... KONSISTEN ... kot tak faham.. BERTERUSAN).


Lain-lain testimoni COLLAGEN POWDER SHAKLEE


Senyum pun makin lebar.. huhu


makcik pun mampu hapa!!!
Tahniah pada yang telah berjaya dengan kulit yang sihat dan cantik


Pepepun.... jangan la ingat ambil collagen hari ni, esok dah harap nak cantik... jangan harapla kan... yang penting konsisten.. (kalau MALAS .. kena berubat dulu... ubat yang MALAS).. okbai

Wednesday, 13 August 2014

SUSTAINED RELEASE VITA C 500 mg

Perbezaan Shaklee :

   

" Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet Vitamin Shaklee (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diestrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.



Manfaat Utama :

1. Membentuk Kolagen
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

2. Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

3. Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, athma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema

4. Memerangi kanser
Ia adalah satu-satunya anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5. Mencantikan kulit
Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

6. Memperbaiki Insomnia
Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan

7. Mengekalkan Kolesterol Sehat
Ianya mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghidarkan arteriosclerosis, thrumbus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.


"Perlukan supplimen seperti kebaikan dan manfaatseperti vitamin di atas ??? Hubungi saya , agen Shaklee berdaftar untuk konsultasi secara percuma. Perkhidmatan pos juga dikenakan secara percuma untuk seluruh Malaysia. Khas untuk warga Labuan, dapatkan supplimen anda dari saya juga :) " -Shaklee Labuan-


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=c3a3a3c8762b4176a5ba9b63d5017ab1
Beli Sustained Release Vita C Plus secara online
 

Monday, 11 August 2014

TESTIMONI VIVIX

Assalamualaikum...
Hari ni nak share testimoni Vivix Shaklee... bukan orang lain tau... haaaa... ayah sendiri gitew... ayah pengidap kencing manis & darah tinggi... fuuhhhh..... baik jangan bagi dia marah... boleh naikkk darah... huhuhu...

Susah sikit nak pujuk ayah untuk ambil supplimen.. sbb tak nak campur-campur ubat katanya.... tapi dek kerana tidur yang semakin tak lena sbb sistem saraf pada bahagian kaki menganggu...mencucuk-cucuk.....sakit... akhirnya... bapak ku menggalah..... hehehe....

Maafkanlah bapak saya ye....  Saclee.... hehe



Lain-lain testimoni di bawah yang telah mengamalkan VIVIX Shaklee... walaupun bukan testimoni saya, sharing is caring..kan... at least ramai orang tahu keberkesanannya.... yang penting tanpa penggunaan dadah. ...





Testimoni strok

Testimoni darah tinggi
 Testimoni diabetes


Jadi??? tepuk dada tanye lah selera...kaannnn...... ikut la mana yang mampu...

Saturday, 9 August 2014

PHYTOCOL-ST

Menurunkan Kolesterol Anda Secara Semulajadi Dengan Phytocol-St


Perbezaan Shaklee

Phytocol-St adalah formulasi proprietari dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolesterol dan menurunkan kolesterol LDL.

1. Dibuat dengan gabungan kuat sterol dan stanol, yang wujud secara semulajadi didalam tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin.

2. Membekalkan 2,000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari

3. Sterol dan stanol tumbuhan telah dibuktikan secara klinikal didalam lebih dari 80 kajian untuk menurunkan kolesterol LDL

4. Membekalkan 100% saranan National Institutes of Health's (NIH) untuk sterol dan stanol tumbuhan setiap hari 

5. Bebas dari kandungan Gluten

6. Disahkan dengan Star-K Kosher

7. Rumusan mantap daripada beberapa jenis fitosterol

8. Tiada tambahan pengawet, pewarna, perisa atau pemanis.

Fakta Sains Disebalik Phytocol-St

Sterol dan Stanol, yang wujud secara semulajadi didalam tumbuhan, buahan, sayuran dan bijirin, telah terbukti didalam banyak kajian, mampu menurunkan kolesterol LDL (Koleterol JAHAT)

Bagaimana sterol dan stanol berfungsi?

Sterol dan stanol tumbuhan diambil dari makanan atau supplimen. Oleh kerana struktur mereka sama dengan kolesterol, sterol dan stanol akan bersaing untuk penyerapan didalam usus. Sterol dan stanol tumbuhan akan terikat kepada reseptor didalam usus dan meninggalkan kolesterol. Hasilnya, hanya sedikit kolesterol akan diserap oleh tubuh, dan sedikit kolesterol akan dibebaskan didalam saluran darah.

Phytocol-St membekalkan 2,000mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari. Untuk mendapat amaun yang sama, apa yang perlu anda makan setiap hari adalah seperti dibawah ;

  

Kolesterol Adalah Faktor Risiko Untuk Penyakit Jantung

Tahap kolesterol yang tinggi adalah faktor utama untuk mendapatkan penyakit jantung, dan satu daripada cara untuk mengurangkan risikonya adalah dengan mengurangkan jumlah keseluruhan kolesterol dan juga kolesterol LDL. Kajian menunjukkan sebatian semulajadi yang dipanggil sterol dan stanol tumbuhan, bila ditambah ke dalam diet akan mengurangkan kolesterol dengan amat ketara sekali.


Siapa Yang Memerlukan Produk Ini?

Sesiapa yang menpunyai tahap kolesterol yang tinggi dan mahu cara yang semulajadi untuk menurunkan kolesterol mereka tanpa menggunakan dadah




 















Thursday, 7 August 2014

APA ITU KOLESTEROL?

Dianggarkan bahawa satu daripada tiga orang dewasa di Malaysia mempunyai paras kolestrol yang tinggi (National Health and Morbidity Survey, 2011). Kandungan kolestrol yang tinggi dalam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius dimana ia boleh dihadapi oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia, dan dalam jangkamasa panjang ini akan memberikan impak negatif terhadap kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular. Tetapi apa yang lebih membimbangkan kita sekarang dimana ramai individu yang masih tidak menyedari bahawa paras kolestrol mereka terlalu tinggi.

Apa Itu Kolesterol?

 

Kolesterol merupakan bahan lemak yang terdapat dalam saluran darah dan kesemua sel-sel badan. Ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukkan sel membran, hormon, hempedu dan tisu-tisu lain dalam tubuh.

Dua Sumber Utama Kolestrol 

 

Kolesterol dihasilkan secara semula jadi oleh hati anda tetapi ia juga boleh diperolehi dari makanan harian anda. Kolesterol yang anda makan akan meningkatkan paras kolesterol dalam darah anda. Kandungan kolesterol darah yang terlalu tinggi akan meningkatkan risiko penyakit jantung dan angin ahmar.  

Bagaimana Kolesterol Boleh Menyebabkan Penyakit Jantung ?

Terdapat dua jenis kolesterol utama dalam darah anda :
1. LDL (Lipoprotein Ketumpatan Rendah)
2. HDL (Lipoprotein Ketumpatan Tinggi)
  
LDL dikenali sebagai kolesterol "jahat" kerana paras kolesterol LDL yang terlalu tinggi dalam darah boleh membentuk sejenis bahan melekit (plak) dalam saluran darah anda. Plak ini akan menyumbatkan saluran darah dan menyekat aliran darah, seperti yang berlaku semasa serangan angin ahmar.

Sebaliknya kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol "baik" kerana ia membantu mengangkut kolesterol dari saluran darah balik ke hati untuk disingkirkan. Dalam erti kata lain, HDL berperanan "membersihkan" saluran darah.

Oleh yang demikian, untuk melindungi diri daripada penyakit kardiovaskular, anda hendaklah mengekalkan paras kolesterol HDL yang tinggi dan LDL yang rendah.

Apakah Penyebab Utama Tinggi Kolestrol?

Makanan malaysia yang tinggi lemak serta kalori, adalah di antara punca terjadinya masalah tinggi kolesterol. Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan pengambilan kolesterol tidak melebihi 300mg sehari. Bagi mereka yang mengidap penyakit jantung, hendaklah menghadkan pengambilan kolesterol kurang daripada 200mg sehari (American Heart Association).

Bagaimana Cara Merendahkan Paras Kolesterol Darah Anda Secara Semulajadi? 

1. Amalkan pemakanan seimbang, rendah lemak tepu dan tinggi serat larut.
2. Lakukan senaman lebih kerap
3. Turunkan berat badan
4. Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan penambahan Fitosterol ke dalam diet harian anda bagi menurunkan paras kolesterol secara semulajadi


Atasi Masalah Kolesterol Secara Semulajadi Dengan Fitosterol

Apa Itu Fitosterol?

Fitosferol (dirujuk sebagai sterol dan sterol tumbuhan) wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian, legume, bijirin dan minyak sayuran. Lebih dari 80 kajian klinikal telah diterbitkan di dalam penerbitan saintifik melaporkan keberkesanan dan keselamatan fitosterol (Continuous Dose-Response Relationship of the LDL-Cholesterol-Lowering Effect of Phytosterol Intake. Isabelle Demonty et.al. The Journal of Nutrition, 2009).

Bagaimana Fitosterol Berkesan?

 

Struktur fitosterol adalah hampir sama dengan kolesterol, dan dengan pengambilan fitosterol, ia akan bersaing dengan kolesterol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman. Hasilnya, penyerapan kolesterol dihalang dan disingkirkan keluar bersama-sama fitosterol. Ini bermaksud, apabila anda mengambil lebih banyak fitosterol, maka semakin kurang kolesterol yang diserap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang anda untuk menurunkan paras kolesterol LDL

Berapa Banyak Fitosterol Yang Diperlukan? 

Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan pengambilan 2,000mg fitosterol dalam diet seharian anda untuk membantu menurunkan paras kolesterol secara semulajadi.

http://vitafamilyshop.blogspot.com/2014/08/phytocol-st.html
 KLIK pada gambar di atas untuk maklumat PHYTOCOL-ST